Tuesday, November 6, 2007

Macau Saint Paul University 聖保祿新大學 (圣保禄新大学)

A new university is being in Macau named Macau Saint Paul University. A 'U' Shape building will be construct within the university complex and the current site will be demolish to make ways for this new development. The total construction cost of this project is worth $350million MOP and construction was began this September.

全亞洲唯一一所具備幼稚園到大學各階段完備的一條龍學習階級的學校。

聖保祿新大學是澳門青洲即將興建的一所大學。據澳門葡文報章《句號報》報道,由葡萄牙天主教大學和天主教澳門教區合辧的澳門高等校際學院將會遷往青洲與聖若瑟教區中學校本部分別各自合辦的大學及中學,「大學部」的校名現擬改為聖保祿新大學。

聖 保祿新大學將會與聖若瑟教區中學校本部合建一新校區,該中學學生將來可直接免入學試升讀該大學。從而令就讀該校幼稚園的學生可以直升至大學。新大學校園的 圖則已獲政府批准,佔地面積約29,000平方米,大學建築費用達3億5,000萬元。新校園將是為現時拆卸中的聖若瑟教區中學校本部校園現址,將會重建 一座像U型的建築物。聖保祿校園內並計劃設一所國際學校,新大學主體工程於2007學年開始並於2007年9月17日起動工,位於青洲聖若瑟教區中學校本 部校園將會清拆。

0 Comments:

© blogger beta templates | Tech Blog